воскресенье, 23 сентября 2018 г.



За родом служби багатьом доводиться стикатися з виступом перед аудиторією — будь то презентація нового проекту, захист бюджету компанії на рік або аргументація перед інвесторами підвищення зарплати персоналу. Очевидно, що керівникам без навичок ораторського мистецтва не обійтися. Та й менеджерам середньої ланки нерідко доводиться брати слово на нарадах чи планерках. Вміючи тримати увагу аудиторії і володіючи навичками переконання, ви тим самим підвищуєте свою цінність на ринку.
Експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна підібрали низку порад, дотримуючись яких можна навчитися виступати перед аудиторією будь-якого розміру.
1. Не говоріть про те, в чому не розбираєтеся. Знання предмета додає впевненості у собі. Навіть якщо аудиторія не збирається завалювати вас каверзними запитаннями, ваша невпевненість буде відчуватися у кожній фразі. А довіра до співрозмовника — одне з головних правил переконання. Якщо ви — фахівець з бухобліку підприємств на єдиному податку, то кажіть тільки про нього, не намагайтеся охопити аудит ТОВ — вам не повірять.
2. Не переконуйте в тому, у що самі не вірите. Важко буде переконати інвесторів виділити додатковий бюджет, наприклад, на підготовку запуску ракети в космос за 3 місяці, якщо ви самі не впевнені в успіху цього задуму.
3. Не прописуйте детально кожну частину доповіді, обмежтеся покроковим планом або переходами від однієї частини до іншої — це дасть вам можливість думати і відслідковувати реакцію аудиторії, в іншому випадку ви читатимете з листа завчений урок. І не намагайтеся завчити свій текст напам’ять — обов’язково зіб’єтеся і втратите думку.
4. Практикуйтеся. Робіть міні-доповіді або імпровізовані презентації перед своїми родичами і друзями. Підійде будь-яка тема: святкування найближчого дня народження, похід у великий торговий центр, планування відпустки. Аргументуйте, переконуйте, опонуйте. Головне — говоріть, говоріть.
5. Скиньте швидкість. Не намагайтеся за стислий термін наздогнати всі свої думки — вони набагато швидше мови. Ви починаєте заїкатися, губитеся, повторюєтесь. Тому нервуєте ще більше і відходите від запланованої мови. Більш корисний підхід — думати повільніше. Зафіксуватися на одній думці просто. Коли ви помічаєте, що думки понеслися далеко вперед, — просто поверніться назад і повторіть потрібну ідею.
6. Продовжуйте говорити, навіть якщо збилися або заплуталися. Виправляючи помилку, ви ризикуєте заплутатися ще більше. Просто зробіть вигляд, що нічого не сталося і йдіть далі за своєю думкою.
7. Попрацюйте над промовою: не сипте малозрозумілими термінами, метафорами, іншими фігурами мови, позбудьтеся слів-паразитів, уникайте штампів і стереотипів, а також риторичних запитань. Говоріть коротко і по суті.
8. Використовуйте момент залученості. Апелюйте до своїх слухачів. Визначте момент під час виступу, коли ви звернетеся до аудиторії з якимось питанням, з проханням щось назвати, перелічити, — це допоможе присутнім сконцентрувати свою увагу на обговоренні теми і підвищить ефективність сприйняття вашого матеріалу.
9. Придумайте заспокійливий ритуал. Перед великим публічним виступом ви хвилюєтеся, серце б’ється прискорено, дихання збивається, піт котить градом. Саме час «перезавантажитися». Для когось досить буде глибоко вдихнути 3 рази поспіль, хтось може за 5 хвилин до виходу випити капучино - «і нехай весь світ зачекає», когось заспокоїть споглядання фотографій з сімейного відпочинку.
10. Пам'ятайте: ваша аудиторія хоче вас почути. Вас не збираються виганяти зі сцени. Присутні витрачають свій час, щоб послухати саме вас. Коли ви нервуєте перед виступом, легко подумати: «Що, якщо комусь не сподобається те, що я скажу?». Ця думка починає поширюватися, і незабаром ви почнете запитувати себе: «Що, якщо всі мене ненавидять?». Просто повірте, що це не так.
Взагалі, спілкування є невід’ємним атрибутом багатьох процесів життя і ринок праці не є винятком. «Високий рівень комунікативної компетентності» не лише гарні слова для резюме, а й обов’язкова складова для досягнення конструктивних результатів: при пошуку нової роботи, клієнтів чи замовлень.

Related Posts:

  • Життя після диплому: психологічні лайфхаки для студентів Сучасний світ сповнений протиріч. Але усі психологи упевнені, що найгірша в’язниця ховається саме у твоїй голові. Сьогодні ми вирішили розвіяти деякі міфі, да поговорити про те, як знайти роботу після отримання диплому, а … Read More
  • Робота на літо: основні правила Робота влітку не лише допомагає не нудьгувати, а ще й збагачує університетські знання корисними практичними навичками й дозволяє підзаробити грошенят. Однак, пошуки роботи на літо суттєво відрізняються від пошуків звича… Read More
  • Як знайти першу роботу? Напередодні літніх канікул для молоді відкривається багато можливостей для  стажування та пошуку роботи. Але багато з студентів та випускників губляться не знаючи з чого почати. Тому ми підготували для вас декілька пор… Read More
  • Перемагай стрес з легкістю Стрес- це щоденний супутник нашого життя, який не тільки псує дні і ночі, ай негативно впливає на наше здоров’я. Ми вирішили підготувати для вас поради, які допоможуть вам у цій боротьбі. 1. Коли ви перебуваєте у стресов… Read More
  • Як сподобатися роботодавцю Успішне проходження співбесіди дуже часто залежить зовсім не від грамотно складеного резюме, вражаючого досвіду роботи й високого професіоналізму Незалежно від загальноприйнятих критеріїв, ви можете просто сподобатися… Read More

0 коммент.:

Отправить комментарий

Архів

Популярне

Останні публікації