Новий колектив, новий керівник, нові правила, незвична обстановка... Перший день на новому місці — завжди стрес, будь то дитячий садок, школа, інститут або робота, навіть п'ята чи десята у житті. Як подолати страхи і легко освоїтися на робочому місці розбиралися спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.
1.
Подивіться своїм страхам «в обличчя» — сформулюйте їх. Найстрашніше —
боятися невідомості, тому спробуйте заздалегідь визначити, чи мають ваші
страхи якесь підґрунтя. Наприклад, ви боїтеся не сподобатися колегам.
Запитайте себе — чому? Можливо, половина ваших побоювань — безпідставні.
Коли «ворогів» у два рази менше, боротися стає значно простіше.
2.
Подумки програйте ситуацію з ваших страхів. Уявіть, що найгірше з вами
вже сталося — вас не злюбив начальник. Що ви робитимете? А якщо все піде
за кардинально протилежним сценарієм: керівник — мудрий і тактовний,
колеги — ввічливі і доброзичливі, робоче місце — сучасне і зручне?
Зафіксуйте в своїй голові саме таку картинку.
3.
Будьте бездоганні — від костюма до манер. Підготуйте одяг заздалегідь,
беручи до уваги особливості саме цього місця роботи. У перший день —
жодних веселих принтів і джинсів з дірками на колінах (так само, як і в
другий, і в наступні, особливо якщо це — класичний офіс). Так ви будете
почуватися впевненіше, і це помітять колеги і начальство.
4.
Будьте відкриті і доброзичливі, але не нав'язливі. Не варто у перший
день намагатися заручитися підтримкою всіх, одразу ж з кимось
подружитися, тим більше підлещуватися і лізти зі шкіри геть. Те ж саме
стосується роботи — не звалюйте на себе забагато, ніхто не чекає від вас
зірок з неба в перший же день.
5.
Більше слухайте і будьте уважними, вбирайте нову інформацію. Покажіть,
що ви зацікавлені у цій роботі і хочете зрозуміти всі нюанси. Не
намагайтеся втримати в голові все, занотовуйте.
Три моменти, які ви повинні з'ясувати в перший же день:
• посадові інструкції: які обов'язки на вас покладаються і в якому обсязі;
• правила внутрішнього розпорядку, наприклад, чи можна пити чай-каву на робочому місці, скільки разів можна вийти на «перекус»;
•
дрібниці, які безпосередньо не стосуються роботи, наприклад, говорити
по телефону на особисті теми в спільному кабінеті не варто тощо.
6. Не запізнюйтеся ні в перший день, ні в другий. Точність — ввічливість королів.
7.
Заведіть нову звичку, — наприклад, прагнення до порядку. Перші дні на
новій роботі — прекрасна можливість подолати слабкості з вашого минулого
досвіду. Наприклад, удосконалюйте навички тайм-менеджменту.
8.
Проявляйте активність. Будьте присутніми на зборах і не бійтеся
висловлюватися. Станьте експертом у своїй сфері, і колеги знатимуть, до
кого звертатися в майбутньому.
А ось чого не
варто робити в жодному разі — погано відгукуватися про колишніх колег і
клієнтів, навіть якщо це роблять ваші нові колеги. Так ви не тільки не
«впишетеся» у колектив, а й заробите славу пліткаря.
Головне — пам'ятайте: всі досвідчені співробітники колись були новачками!
0 коммент.:
Отправить комментарий